Viime syksynä sain moitteet erätarkastajalta lupien ja aseiden tarkastuksen yhteydessä Lieksassa lintumetsällä, kun Tikan asepussin vetoketju oli rikki aseen perän puoleisesta päästä eikä sitä saanut kokonaan kiinni.
Se voitaisiin tulkita siten, että ase ei ole kunnolla suojuksessaan, kuten sen moottoriajoneuvossa kuuluu olla ja tavallaan se on sieltä vedettävissä ulos avaamatta vetoketjua, vaikka ei todellisuudessa ollutkaan, koska kiikari ja bipodin jalat olisi ottaneet kiinni. Ilmeisesti tulkintaan vaikuttaa myös se, että Caravellessä ei ole umpinaista takakonttia, vaan sinne on könyämällä pääsy auton sisäpuolelta.
Eilen kotaprojektin lomassa korjasin pussin kuntoon, kun löysin varastosta jostain projektista sopivasti yli jääneen 120cm vetoketjun. Leikkasin vanhasta hampaat pois ja ompelin uuden ketjun tilalle. Sen kummempaa se vetoketjun vaihtaminen ei ole. Päätyyn tein cordurasta nyt ihan umpinaisen osan, koska vetoketju oli 20 senttiä vanhaa lyhyempi.
Seuraavaksi taas kotajuttuja... Se tässä lähipäivinä varmaan jo tulee valmiiksikin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Jätä merkki käynnistäsi kirjoittamalla kommenttilaatikkoon!
Feel free to leave a comment or two in the comment box!