perjantai 1. toukokuuta 2015

Vapunpäivän retki Seitsemisessä

Simaa ja braatwurstia.

Käytiin perheen voimin Seitsemisessä vappuna päiväretkellä. Edellisen kerran olin Seitsemisessä talvella, jolloin vietin siellä kokonaisen viikonlopun. Tässä postaus aiheesta.

Ehdimme perille lounasaikaan, joten pistelimme ensimmäiseksi Koveron parkkipaikalta muutaman sadan metrin matkan Koverolammen nuotiopaikalle ja pistimme tulet pystyyn. Kävimme lammen rannassa katselemassa odotellessa, että nuotio syttyy kunnolla. Puita oli vajassa runsaasti. Lounaaksi söimme bratwurstia ja mukana vapun kunniaksi oli myös viimeinen pullo aiemmin itse tehdystä simasta. Muutama muukin päiväretkeilijä poikkesi nuotiopaikalla ja vaihdoimme heidän kanssaan jokusen sanan.

Paikkatietoikkunasta tulostettu kartta. A3 koon kartta tulostettuna A4:lle.

Koveronlammen nuotiopaikka.

Laituri.

Lammen toisella puolella on joku rakennus.

Vauvan ruoat lämpenevät kätevästi kahviveden kanssa kattilassa ja vanhempien ruoat tikun nokassa.

Vaimo otti kuvan, kun olin jälkiruokakahvilla.

Pesä katkenneen koivun haarassa.

Nuotion sammutus.

Iso pahka koivussa!

Lounaan jälkeen köröttelimme pienen siirtymän Multiharjun parkkipaikalle, josta lähtee lapsiperheelle erinomaisesti sopiva noin parin kilometrin luontopolkulenkki jännittävässä aarniometsässä. Ei aivan viime viikonlopun maisemien veroinen metsikkö, mutta hieno joka tapauksessa. Metsässä ei saa liikkua kuin merkityllä polulla, joka oli ajoittain tylsää, kun olisi halunnut mennä tutkimaan kaikkia nurin rojahtaneita karahkoita ja sammaleen peittämiä kiviä. Ajoittain näkyi auringonsäteitä pilvipoutaisen taivaan raoista.

Multiharjun polkureitti. Kierrettiin tuo vihreä luontopolku.

Kelopökkelö.

Hirmuisesti vuosirenkaita.

Märkä pläntti.

Sammakko kutemassa. Silmä näkyy.
Multiharjun kierroksen jälkeen ajoimme takaisin Tampereelle hieman eri reittiä tultuamme Poikeluksen kautta ja poikkesimme Vahonkosken laavulla. Paikallahan olikin yllättävän vuolas virta. Näin rannalla myös tälle keväälle ensimmäiset sinivuokot.